(Trenutno ne radi!) Punionica stlačenog prirodnog plina CNG

Kako doći do nas !

 

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail+HR_35000_Slavonski+Brod_Tre%C5%A1njica_7

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche%20-%20Routenplaner

https://www.gibgas.de/Tankstellen

Stlačeni prirodni plin – gorivo budućnosti i prijatelj okoliša

Stlačeni prirodni plin (SPP ili eng. CNG – compressed natural gas) je prirodni plin u plinovitom stanju stlačen na tlak od 220 bar pri 15°C koji se koristi za pogon motornih vozila kao alternativno gorivo.

Stlačeni prirodni plin je gorivo koje danas nudi najbolji kompromis između ekoloških karakteristika, dostupnosti energetskih resursa i tehnološkog razvoja.

Zbog jednostavnog kemijskog sastava i emisije ispušnih plinova su manje u odnosu na ostala goriva. SPP je ekološki puno prihvatljiviji i jamči znatno čišće izgaranje, a njegove prednosti kod vozila očituju se u nižim troškovima održavanja, duljem životnom vijeku motora i značajnim uštedama u cijeni goriva u odnosu na dizelsko gorivo i motorni benzin.

Ekološka osviještenost, uz smanjenje troškova eksploatacije pri većem broju prijeđenih kilometara u odnosu na vozila s konvencionalnim gorivima, neki su od glavnih motiva koji su mnoge autobusne flote, komunalna poduzeća, dostavna poduzeća i ostale subjekte navele na odluku o uvođenju SPP vozila u njihove vozne parkove.

Upotreba SPP goriva u svijetu raste iz godine u godinu pa se tako broj SPP vozila u upotrebi povećava po godišnjoj stopi od oko 30 posto.

Veće korištenje SPP-a potaknut će i planovi EU da do 2020. udio plina u prometu bude 10 %, a to gorivo se prihvaća kao karika između klasičnih i hibridnih vozila na struju.

Većina svjetskih autoindustrija već proizvodi vozila koja su tvornički prilagođena korištenju benzina i SPP-a kao bivalentna ili samo kao monovalentna (samo SPP) vozila.

Stlačeni prirodni plin (SPP) oko 13,3 kWh/kg
Benzin oko 8,6 kWh/l
Dizel oko 9,9 kWh/l
Autoplin (UNP) oko 6,8 kWh/l

Općenito o SPP-u

SPP ili eng. CNG (engl. Compressed Natural Gas) je prirodni plin u plinovitom stanju stlačen na tlak od 220 bar pri 15ºC korišten za pogon motornih vozila kao alternativno gorivo. Time se znatno reducira volumen potreban za smještaj plina te se omogućuje mobilna primjena, odnosno primjena za pogon motornih vozila.

Stlačeni prirodni plin je gorivo koje nudi najbolji kompromis između ekoloških karakteristika, dostupnosti energetskih resursa i tehnološkog razvoja. Zbog jednostavnog kemijskog sastava emisije ispušnih plinova su manje u odnosu na ostala goriva. SPP je ekološki puno prihvatljiviji od drugih fosilnih goriva i jamči znatno čišće izgaranje, a njegove prednosti kod vozila očituju se u nižim troškovima održavanja, duljem životnom vijeku motora i značajnim uštedama u cijeni goriva.

Ekološki aspekt primjene SPP-a

Ekološka osviještenost uz smanjenje troškova eksploatacije pri većem broju prijeđenih kilometara u odnosu na vozila s konvencionalnim gorivima neki su od glavnih motiva koji su mnoge autobusne flote, komunalna poduzeća, dostavna poduzeća i ostali subjekti navele na odluku o uvođenju SPP vozila u njihove vozne parkove. Upotreba SPP goriva u svijetu raste iz godine u godinu pa je tako broj SPP vozila u stalnom porastu. Veće korištenje SPP-a potaknut će i planovi Europske unije o udjelu povećanja plina u prometu, a to alternativno gorivo se prihvaća kao karika između klasičnih i hibridnih vozila na električnu energiju. Većina svjetskih autoindustrija već proizvodi vozila koja su tvornički prilagođena korištenju benzina i SPP-a kao bivalentna ili samo kao monovalentna vozila.

Vozila na SPP

SPP vozila zbog veće kalorijske vrijednosti od benzina i dizela prelaze više kilometara uz niže troškove cijene goriva. SPP ima visok oktanski broj, a time i veliku otpornost na samozapaljivanje, čistije izgaranje, a motori su tiši od benzina i dizela.  SPP gorivo ulazi u cilindar u plinovitom stanju zbog čega je smanjen utjecaj korozije na dijelove motora, a također pospješuje miješanje sa zrakom. Ravnomjernije miješanje znači i potpunije izgaranje, te se javlja manje taloga čađe na svjećicama kod Ottovih motora. Ujedno je zbog čišćeg izgaranja produljen i životni vijek motora. Korištenjem SPP-a se ne zagađuje ili razrjeđuje ulje za podmazivanje, čime se produljuje vijek trajanja ulja. Nedostaci SPP-a kao plinovitog goriva su da imaju manju gustoću energije po litri odnosno vozila pogonjena SPP-om trebaju spremnik većeg volumena te je manji broj punionica u odnosu na punionice konvencionalnih goriva.

Doseg CNG vozila – Svako CNG vozilo ima dva spremnika, jedan za CNG, a drugi za benzin. Doseg vozila ovisi o veličini oba spremnika i u načelu je jednak ili veći od dometa automobila na benzinski pogon. Energetska vrijednost jednog kilograma CNG-a jednaka je 1,57 litara benzina, 1,39 litara dizel goriva i 1,98 litara autoplina. CNG vozila tvornički su razvijena i proizvedena te stoga pouzdana. Vozila su slična benzinskim vozilima, pa je i opseg održavanja sličan. Uz to se moraju održavati plinske instalacije za CNG vozila. Na web stranici cng.si koju je pokrenulo Gospodarsko interesno udruženje za distribuciju prirodnog plina iz Slovenije stoje podaci kako npr. vozilo VW up može za trošak od 10 eura prijeći 180 km sa benzinom i 351 km sa CNG-om (SPP-om). Također je navedeno kako vozilo Seat Arona može za 10 eura prijeći 161 km sa benzinom, 203 km sa dizelom i 302 km za CNG-om.

Punionica stlačenog prirodnog plina CNG

ADRESA

  • Ulica Trešnjica 7
  • 35 000 Slavonski Brod, Hrvatska

KONTAKT

RADNO VRIJEME

  • Svaki dan od 0 do 24 h

CIJENA SPP (CNG)

_ , _ _ kn/kg

  • Načini plaćanja: isključivo karticom komercijalnih banaka (VISA, AMEX, MAESTRO, itd.)

 

Upute za korištenje punionice CNG

KORACI ZA PUNJENJE VOZILA

  1. Kupac odlazi na tankomat – uređaj za naplatu i rezervira sredstva karticom za plaćanje(bankarska kartica)
  2. Kupac pristupa uređaju za punjenje automobila
  3. Priključuje automobil za punjenje – pritisak na tipku START
  4. Provjera instalacije – čekanje 10 sekundi
  5. Počinje punjenje vozila
  6. Završetak punjenja – odspaja vozilo i pravilno vraća priključnicu u utor (KLIK)
  7. Odlazi na tankomat – uređaj za naplatu i uzima svoj račun
  8. Kraj

 

STEPS FOR CHARGING THE VEHICLE

  1. The customer goes to the ATM – billing device and reserves funds with a payment card (bank card)
  2. The customer accesses the car charger
  3. Connects the car charger – press the START button
  4. Installation check – wait 10 seconds
  5. Vehicle charging starts
  6. Completion of charging – disconnects the vehicle and properly returns the connector to the slot (CLICK)
  7. Go to the ATM – billing device and take your bill
  8. End

 

O punionici stlačenog prirodnog plina u  Slavonskom Brodu:

http://www.energetika-net.com/vijesti/plin/brod-plin-uskoro-otvara-cng-punionicu

https://sbplus.hr/slavonski_brod/gospodarstvo/gradevinarstvo/vazan_projekt_za_brod-plin_a_jos_vazniji_za_grad_slav_brod

https://www.sbplus.hr/slavonski_brod/gospodarstvo/brodska_tvrtka_svoj_vozni_park_prebacuje_na_prirodni_plin

https://sbplus.hr/slavonski_brod/politika/upravasamouprava/jeste_li_znali_da_je_moguce_sto_kilometara_prijeci_za_22_kn

http://www.energetika-net.com/vijesti/plin/tko-to-kaze-da-plin-u-prometu-nema-buducnost

 

 


Croatian-icon Najbliže SPP (CNG) punionice u okolici Slavonskog Broda

  • Zagreb (Radnička cesta 1, 10 000 Zagreb, Hrvatska)
  • Rijeka (Milutina Barača 48, 51 000 Rijeka, Hrvatska)
  • Novi Sad (Sentandrejski put bb, 21 000 Novi Sad, Srbija)
  • Beograd (Zeleznicka bb, 11 000 Beograd, Srbija)
  • Ljubljana (Cesta Ljubljanske brigade 1, 1 000 Ljubljana, Slovenija)